Ņemot vērā neskaidrību fosilo kravu segmentā, kā arī Covid-19 pandēmijas ietekmi uz ekonomiku un starptautiskajiem kravu pārvadājumiem arī nākamajā gadā, Rīgas brīvostas pārvaldes 2021.gada budžets veidots ar zināmu piesardzību, paredzot plānošanā arī finanšu "drošības spilvenu" informēja Rīgas brīvostas pārvaldes sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļas vadītāja Liene Ozola.
Viņa norādīja, ka, vienlaikus, neskatoties uz sarežģīto situāciju, Rīgas brīvostas pārvalde arī nākamajā gadā plāno turpināt attīstību, investīcijām dažādos ostas objektos no saviem līdzekļiem paredzot apmēram deviņus miljonus eiro.
Nākamajā gadā pārvalde paredz strādāt ar aptuveni 43,5 miljonu eiro apgrozījumu, plānojot pozitīvu finanšu rezultātu. Saskaņā ar ostas stividorkompāniju prognozēm tiek sagaidīts, ka kravu apgrozījums 2021.gadā varētu sasniegt 26 miljonus tonnu.
Lai arī kopējā apgrozījuma rādītāji būs atkarīgi arī no tā, vai un kā mainīsies tendences energoresursu kravu tranzīta plūsmās, ostas turpmākā attīstība cieši saistīta ar tālāku konteinerkravu, lauksaimniecības kravu, kā arī mežsaimniecības kravu segmentu izaugsmi.
Tāpat Ozola atzīmēja, ka tiek prognozēts, ka 2021.gadā turpinās pieaugt caur ostu sūtīto labības kravu un konteinerkravu plūsma, savukārt kokmateriālu segmenta rādītāji varētu saglabāties līdzšinējā apjomā.
Jau ziņots, ka šā gada 11 mēnešos Rīgas ostā pārkrāva 21,819 miljonus tonnu kravu, kas ir par 27,4% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.
Pagājušajā gadā kopā Rīgas brīvostā pārkrāva 32,762 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10,1% mazāk nekā 2018.gadā.