Pērn Rīgas ostā pārkrauts 23,7 miljoni tonnu kravu, kas ir par 9,1 miljonu tonnu jeb 27,6% mazāk nekā gadu iepriekš informēja Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola.
Viņa norādīja, ka teju viss samazinājums, 8,8 miljoni tonnu kravu, attiecināms uz fosilā segmenta kravām - oglēm un naftas produktiem. Vienlaikus kravu grupās, kas iepriekš ostas attīstības plānos definētas kā prioritāras un perspektīvas, - labība, kokmateriāli un konteinerkravas, gads noslēdzies stabili, saglabājot pieauguma tendences.
Tāpat Rīgas ostas termināļos apstrādāto konteineru apjomu izdevies uzturēt 2019.gada līmenī - pērn Rīgas ostā apkalpots 453 570 TEU konteineru vienību.
Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš pauda, ka 2020.gads Rīgas ostā bijis būtisks pagrieziena punkts kravu struktūras izmaiņu ziņā - ievērojami audzis vietējās izcelsmes un augstākas pievienotās vērtības kravu apjoms, kas patlaban ostas portfelī veido jau 57% no kopējā kravu apgrozījuma.
"Neraugoties uz Covid-19 pandēmijas ietekmi uz pārvadājumu nozari un Krievijas energoresursu kravu kritumu, 2020.gadā Rīgas brīvosta spējusi saglabāt savu finanšu stabilitāti, investīcijas ostas infrastruktūrā un turpināt iesāktos attīstības projektus," sacīja Zeltiņš.
Brīvostas pārvaldnieks skaidroja, ka Krievijas kravu krīze uzņēmējdarbības videi Rīgas ostā devusi būtisku impulsu attīstīties kravu dažādošanas un kvalitātes virzienā. Ostas uzņēmumi aktīvi turpina investēt kravu apstrādes tehnoloģijās, papildus noliktavu platībās un informācijas tehnoloģiju (IT) risinājumos.
Zeltiņš atklāja, ka 2020.gadā Latvijas graudu audzētāji aizvien biežāk savas produkcijas eksportam izmantoja Rīgas ostu, kas sekmējis jauna augstākā rādītāja sasniegšanu labības produktu kravām - Rīgas ostā kopumā pārkrauti gandrīz 3 miljoni tonnu labības produktu.
Tāpat stabili turpinājis attīstīties mežsaimniecības kravu eksporta segments, kas veido ceturto daļu no ostas kopējā kravu apgrozījuma. Aizvadītajā gadā Rīgas ostā tika pārkrauts 5,8 miljoni tonnu dažādu mežsaimniecības produktu un kokmateriālu. Arvien plašāk Rīgas ostas uzņēmumos bez kokmateriālu uzglabāšanas un pārkraušanas tiek veikta arī kokmateriālu apstrāde - sākot no kaltēšanas un impregnēšanas, līdz pat sagatavju ražošanai koka māju moduļiem.
2019.gadā Rīgas ostā pārkrāva 32,762 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10,1% mazāk nekā gadu iepriekš, tostarp 11 mēnešos - 30,04 miljonus tonnu.
Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.