Rīgas investīciju un tūrisma aģentūras (RITA) uzdevums būs piecos gados sasniegt tādu līmeni, lai piesaistītu viena miljarda eiro investīcijas gadā, šonedēļ preses konferencē teica Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Investīciju nodaļas vadītājs Rolands Bogdanovs.
Savukārt tūristu skaita ziņā tuvāko gadu laikā iecerēts sasniegt 80% no 2019.gada līmeņa.
Kopumā aģentūras budžets būs nedaudz vairāk nekā 2 miljoni eiro un to veidos līdzekļi, kas piešķirti reorganizētajam Rīgas Tūrisma attīstības birojam, Ārlietu pārvaldei un Pilsētas attīstības departamentā esošajai Investīciju un attīstības nodaļai.
Kopumā darbam RITA plānots piesaistīt 32 darbiniekus, kuri strādās trijos virzienos - investīciju piesaistē, tūrisma attīstības un Rīgas zīmolvadībā.
Kā preses konferencē informēja Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (PP), RITA izveide esot viens no priekšvēlēšanu solījumiem, ko solīja ne tikai pašreizējās koalīcijas partijas, bet arī opozīcija. Līdz ar to, viņš cerot, ka par aģentūras izveidi balsos arī opozīcija.
Mērs uzsvēra, ka RITA nekonkurēs ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, bet ar to sadarbosies un viena aģentūra otru papildinās, lai sasniegtu kopīgu rezultātu.
Rīgas mērs norādīja, ak RITA netiek veidota tukšā vietā, bet tajā darbs tiks saglabāts līdzšinējiem Tūrisma attīstības biroja darbiniekiem un to reorganizēto nodaļu darbiniekiem.
Turklāt, aģentūras izveidošana neizmaksāšot papildus līdzekļus, jo tās uzturēšanai tiks izmantoti iepriekš paredzētie līdzekļi minētajām struktūrām.
Staķis uzsvēra, ka sākotnēji tiks izraudzīts RITA vadītāja pienākumu izpildītājs, kurš nodarbosies ar aģentūras izveidi. Savukārt uz vadītāja amatu tiks rīkots konkurss.
Savukārt Bogdanovs informēja, ka RITA nodarbosies arī ar Rīgas tēla veidošanu un nākotnē plānots izstrādāt kampaņu. Ar šo uzdevumu aģentūra gan nesteigsies, jo pašlaik notiekot Latvijas kopīgā tēla izstrāde. Lai Rīgas tēls nebūtu atrauts no visas Latvijas tēla, tiks sagaidīts esošā darba rezultāts un tad izstrādāta Rīgas tēla kampaņa.
Kā piebilda Staķis, Rīga neatjaunos iepriekš izveidotos "Rižškij dvorik", ar kuriem Latvijas galvaspilsēta tika popularizēta Krievijā. Viņš uzskata, ka šī stratēģija nebija veiksmīga. Taču tie, Rīgas popularizēšanas darbi, kuri ir veiksmīgi, tikšot turpināti.
Kā ziņots, Rīgas dome šodien lems par RITA dibināšanu.
Aģentūra tiek veidota, lai panāktu izrāvienu investīciju piesaistes jomā.
Jaunā iestāde tiks veidota kā aģentūra, jo šī juridiskā forma nodrošina caurspīdīgāku un saprotamāku lēmumu pieņemšanu un projektu īstenošanu, norāda Rīgas domē.
Rīgas investīciju un tūrisma aģentūra varētu sākt darbu 1.aprīlī.
Līdz šim uzdevumi tūrisma, zīmolvedības un investīciju piesaistes jomā pašvaldībā bija deleģēti dažādām iestādēm - Rīgas domes Ārlietu pārvaldei, Pilsētas attīstības departamentam un Rīgas tūrisma un attīstības birojam.
Tādēļ lemts, ka lietderīgi šo uzdevumu veikšanu apvienot, izpildi nododot vienai konkrētai struktūrai, jo tādā veidā tiek lietderīgāk izmantoti administratīvie un finanšu resursi, kā arī nodrošināta augstāka efektivitāte uzdevumu izpildē, izvairoties no iespējama kompetenču pārklāšanās riska.