Rīgas reģionā šogad policija reģistrējusi 279 notikumus, kad krāpnieki izmantojuši loģistikas uzņēmumu "DPD Latvija" un "Omniva Latvija" logo un identitāti informēja Valsts policija.
Sākotnēji reģistrētie zaudējumi apkrāptajiem kopumā sasnieguši vairāk nekā 23 800 eiro.
Piemēram, 11.aprīlī Rīgas Zemgales iecirknī saņemta informācija no iedzīvotāja, ka personu uzrunājis viltvārdis, kurš stādījies priekšā kā "Omniva Latvija" darbinieks un no personas bankas konta izkrāpa 3000 eiro.
Policija atgādina, ka šādos gadījumos krāpnieki izmanto šādu darbības shēmu - krāpnieki sākotnēji uzrunā iedzīvotājus, kuri dažādās interneta tirdzniecības platformās, piemēram, "ss.lv" vai "reklama.lv", ir izvietojuši savas preces pārdošanai.
Tad viņi sazinās ar preces pārdevēju, lai it kā iegādātos konkrēto preci, izmantojot kurjera pakalpojumus. Sarakstes laikā iedzīvotājiem tiek nosūtīta viltus interneta vietnes saite, kas vizuāli atgādina "DPD Latvija" vai "Omniva Latvija" interneta mājaslapu.
Tajā iedzīvotāji tiek aicināti ievadīt norēķinu kartes datus, lai saņemtu apmaksu par preci attālināti, taču patiesībā šādā veidā viņi mēģina iegūt personu norēķinu karšu datus un finanšu līdzekļus.
Lai nepakļautu sevi riskam kļūt par krāpniecības upuri, Valsts policija atkārtoti aicina iedzīvotājus būt piesardzīgiem un neizpaust personas datus, elektronisko maksāšanas līdzekļu datus un citu personīga rakstura informāciju, un drošības nolūkos vienmēr rūpīgi pārliecināties par interneta vietnes adresi, kas tiek atvērta un kurā plānots veikt darījumu.
Jau ziņots, ka pandēmijas laikā aktivizējušies arī tā dēvētie telefonkrāpnieki, kuri uzdodoties par banku darbiniekiem, no iedzīvotājiem izmānījuši apjomīgas naudas summas.
Visbiežāk zvanītāji runā krievu valodā un uzdodas par banku darbiniekiem, cenšas izvilināt internetbankas pieejas datus - lietotājnumurus un paroles, kurus prasa apstiprināt ar attālinātajiem autentifikācijas rīkiem, piemēram, "Smart-ID" PIN kodiem.