ЛатвияLETA2 июн.

Pērn Latvijas Televīzijai izdevās būtiski samazināt zaudējumus

Pērn Latvijas Televīzija strādāja ar 19,093 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,3% mazāk nekā gadu iepriekš, bet zaudējumi samazinājās gandrīz 33 reizes un bija 7122 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Vadības ziņojumā skaidrots, ka LTV nelielie zaudējumi liecina par būtisku darbības rezultāta uzlabojumu, salīdzinot ar 2019.gadā iespēto. Savukārt LTV apgrozījuma kritums saistīts ar reklāmas komercpakalpojumu samazinājumu, ko tiešā veidā ietekmēja Covid-19 pandēmija.

Tāpat vadības ziņojumā pausts, ka pērn LTV ikdiena, sākoties Covid-19 vīrusa izplatībai, tika pielāgota darbības nepārtrauktības nodrošināšanai - darba apstākļi tika pielāgoti, lai nodrošinātu uzņēmuma izdzīvošanu pandēmijas apstākļos. Tāpat vīrusa izplatības ietekmē LTV tūlītēji bija jāpielāgojas distancēšanās nepieciešamībai, gan organizējot savu darbību tā, lai mazinātu jebkura darbinieka inficēšanās draudus, gan gadījumā, ja inficēšanās tomēr ir konstatēta, organizācijas darbība netiktu paralizēta.

Kā norādīts vadības ziņojumā, aizvadītais gads sabiedriskajiem medijiem, tostarp LTV, iezīmējās ar lēmumu par reklāmas tirgus pamešanu un ar to saistīto kompensāciju piešķiršanu. Abu mediju (Latvijas Radio un LTV) iesniegtie reklāmas tirgus pamešanas kompensāciju aprēķinos iekļautie finansējumu apjomi tika pilnā apjomā iekļauti nākamo gadu valsts budžeta finansējuma plānos. Lai pienācīgi sagatavotos šī gadā plānotajām izmaiņām, LTV pērn tika piešķirta 4,1 miljona eiro kompensācija, savukārt šim gadam papildus piešķirti vēl 6,1 miljons eiro.

Kā vienu no būtiskākajiem LTV tehnoloģiskās attīstības stūrakmeņiem 2020.gadā bija programmu izlaides kompleksa (PIK) iegāde gada nogalē, kas tika nodrošināta, izmantojot valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" finansējumu. LTV vadība ir pārliecināta, ka iegādātā PIK iekļaušana satura izveides procesā uzlabos kritisko ražošanas procesu drošu veiktspēju, kā arī nodrošinās audiovizuālā satura kvalitāti augstas izšķirtspējas (HD) formātā.

Vadības ziņojumā atzīmēts, ka pandēmijas laikā, kad klātienes kultūras norišu iespējas bija ļoti ierobežotas, LTV piedāvāja jaunus veidus, kā attālināti vērot kultūru un izklaidi - 1.maija "Dārza svētku koncerts", jaunais mūzikas formāts "Koncerts Z studijā" pie ekrāniem pulcēja lielu auditoriju gan Latvijā, gan diasporas kopienās.

Tāpat sabiedrisko mediju satura atskaņotājā "Replay.lv" LTV piedāvāja tematiskos blokus "#paliecmājās", nodrošinot daudzveidīgu LTV arhīva saturu laikā, kad kultūru un izklaidi piedzīvot bez ekrāna starpniecības nebija iespējams. Pēc vairāku gadu pārtraukuma LTV radīja jaunu seriālu, "Projekts: Šķiršanās", kurš guva lielu auditorijas atsaucību. Savukārt kultūras raidījumu redakcija, par spīti pandēmijas ierobežojumiem, turpināja veidot dokumentālās filmas. Meklējot jaunas formas kultūras ziņām un analītikai, tapa formāti digitālajās platformās - "100 g kultūras diskusija" un "Skatītāju domnīca: vai ir vērts?".

Kā pausts vadības ziņojumā, pērn īpašu uzmanību LTV pievērsa bērnu un jauniešu oriģinālraidījumiem. Bērnu auditorijai tika radīti vairāki jauni izklaidējoši izglītojoši raidījumi, tai skaitā "Mūziķene" par mūzikas instrumentiem, "Urga Urda" par dabas izzināšanu, "Ralfs gatavo" un "Viens, divi - gatavs!" par ēst gatavošanu, saturiski papildinot arī drošā satura platformu "Bērnistaba".

Vienlaikus būtisku satura dažādošanu piedzīvoja platforma jauniešiem "16+', kurai pērn tika ražots jauns saturs - seriāls "Paliec negatīvs", kā arī saturs par vēsturiskiem notikumiem un politiskiem procesiem, sacīts vadības ziņojumā.

Tai pat laikā sabiedrisko mediju portāls "Lsm.lv" turpinājis latviski, krieviski un angliski radīt ātri pieejamu un analītisku ziņu saturu, sācis dzīves stila tēmu izvērsumu un mūžzaļā satura radīšanu, kā arī veidojis saturisku paplašinājumu LTV un Latvijas Radio saturam. "Lsm.lv" pērn paplašinājis oriģinālsatura tematiku un apjomu, piesaistot jaunus autorus un redaktorus, un šo attīstību plānots nākotnē turpināt.

Kā atzīmēts vadības ziņojumā, 2020.gada nogalē LTV ir sākts mazākumtautību multimediju platformas ieviešanas projekts, kura pabeigšana ir plānota 2021.gada septembrī. Projekts paredz LTV7 kanālā pieejamā mazākumtautību satura vienību pārcelšanu uz multimediju platformu, kas būs integrēta "Lsm.lv" interneta platformā. Līdz ar multimediju platformas darbības sākšanos LTV7 lineārās apraides kanāls tiks pārveidots par dzīves stila un sporta kanālu.

Savukārt šogad LTV plāno piedalīties tādu pasaules mēroga notikumu kā Tokijas Olimpiskās spēles un citu pasākumu atspoguļošanā. Bez tam LTV būs nozīmīga loma, 2021.gadā atspoguļojot Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku norisi. Taču jau patlaban LTV pārraida spēles no pasaules hokeja čempionāta, kas šogad norisinās Rīgā.

2019.gadā Latvijas Televīzija strādāja ar 19,533 miljonu eiro apgrozījumu un zaudējumiem 233 939 eiro apmērā.

Latvijas Televīzija reģistrēta 1992.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 4,837 miljoni eiro. Latvijas Televīzijas vienīgais īpašnieks ir Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome.