ЛатвияLETA24 апр.

"DPD Latvija" apgrozījums pērn pieauga par 17,7%

Sūtījumu piegādes uzņēmuma SIA "DPD Latvija" apgrozījums 2020.gadā bija 23,377 miljoni eiro, kas ir par 17,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa palielinājusies vairāk nekā par pusi - līdz 1,66 miljoniem eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Kā liecina kompānijas gada pārskata vadības ziņojums, kompānijas darbību pērn ietekmēja Covid-19 pandēmijas radītās izmaiņas, kuru rezultātā vietējo sūtījumu apjoms, salīdzinot ar 2019.gadu, pieauga par vairāk nekā 50%, savukārt sūtījumu apjoms pakomātu tīklā divkāršojās.

Pēc vadības teiktā, pozitīvu iespaidu uz sabiedrības rezultātiem atstājušas pērn pakomātu tīklā veiktās investīcijas, ar kurām konkrētā infrastruktūra papildināta ar 120 jauniem paku skapjiem. Tāpat kompānija pagājušajā gadā strādājusi pie efektivitātes uzlabošanas un procesu automatizācijas, tostarp realizējot automatizētas šķirošanas līnijas uzstādīšanas projektu, kura īstenošana ļāvusi veiksmīgi apstrādāt pieaugušo sūtījumu apjomu.

Kā norāda "DPD Latvija" vadība, 2020.gadā strauju izaugsmi piedzīvojusi eksprespasta nozare, ko lielā mērā ietekmēja pircēju paradumu maiņa, izvēloties preces iegādāties tiešsaistes veikalos. Šo tendenci uzrāda arī kompānijas par 60% pieaugušie apjomi B2C kategorijā, kurā uzņēmums pārdod produktus vai pakalpojumus uzreiz gala patērētājam. Turpretī B2B segments, kurā uzņēmumi savā starpā veic komerciālas transakcijas, tostarp pakalpojumu vai produktu apmaiņu, piedzīvojis mērenu izaugsmi, jo šī segmenta attīstību negatīvi ietekmēja Covid-19 ierobežošanas pasākumi, piemēram, tirdzniecības centru darbības ierobežošana.

"DPD Latvija" pagājušajā gadā turpināja īstenot savas ambīcijas attiecībā uz ilgtspējīga biznesa modeļa ieviešanu un attīstīšanu, sākot esošā dīzeļdzinēja transporta parka nomaiņu pret elektroauto. Atbilstoši kompānijas iecerēm, līdz 2025.gadam pret videi draudzīgāku transportu paredzēts nomainīt visu autoparku, kas tiek izmantots sūtījumu piegādei Rīgā.

Šajā gadā uzņēmums kā galvenos stratēģiskos virzienus izvirzījis privātpersonu pakalpojuma kvalitātes paaugstināšanu, kā arī jaunu produktu un inovatīvu tehnoloģiju ieviešanu. Tāpat kompānija uzmanību plāno veltīt arī ērtākai e-komercijas pakalpojumu pieejamībai, klientu vajadzību izpētei un apkalpošanas pilnveidošanai.

Kā liecina informācija "Firmas.lv", "DPD Latvija" apgrozījums 2019.gadā bija 19,864 miljoni eiro, kas ir par 7,1% vairāk nekā 2018.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 31,7% - līdz 1,06 miljoniem eiro.

Uzņēmums reģistrēts 1998.gadā, un tā pamatkapitāls ir 266 136 eiro. "DPD Latvija" pieder Francijā reģistrētai kompānijai "Geopost".