Covid-19 krīzes laikā īpaši svarīga ir iedzīvotāju lojalitāte vietējiem ražojumiem, intervijā atzina Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.
Viņa norādīja, ka federācijas veiktās aptaujas gadu no gada apliecina, ka cena joprojām ir svarīgākais izvēles kritērijs.
Tostarp šogad septembrī veiktās aptaujas dati liecina, ka lielāku vēlmi pirkt pašmāju produktus izrāda iedzīvotāji ar augstiem ienākumiem, proti, iedzīvotāji, kuru ienākumi mēnesī pārsniedz 1000 eiro.
"Veicināt lielāku patriotismu, iespējams nerimstoši atgādinot elementāru patiesību, ka, pērkot Latvijā ražoto, iztērētā nauda paliek Latvijā. Tādā veidā patērētājs ar savu izvēli atbalsta vietējo darbaspēku, vietējo izejvielu audzētāju, pārstrādātāju un kvalitatīvo produktu ražotāju. Ļoti iespējams, ka ražošanas un izplatīšanas ķēdē tiek nodarbināts kāds no jūsu radiniekiem. Izvēloties vietējo, nauda paliek ģimenē, savukārt nopērkot importa preci, nauda aizripo uz citu valsti," teica Šure.
Viņa atzīmēja, ka kaimiņvalstīs iedzīvotāji ir daudz lojālāki pret vietējiem ražotājiem.
"Daudz kas ir atkarīgs arī no mums pašiem, mūsu vērtībām un ieradumiem. Kampaņas "Meklē karotīti!" diskusijā "Kāpēc svarīgi izvēlēties kvalitatīvus vietējos pārtikas produktus?" interesantu atziņu pauda "Valtera restorāns" īpašnieks Valters Zirdziņš. Viņaprāt, Latvijā cilvēki nav gatavi ieguldīt vairāk līdzekļu kvalitatīvā maltītē restorānā, kas gatavota no augstvērtīgiem vietējās izcelsmes produktiem ne tik daudz materiālā stāvokļa dēļ, bet gan tāpēc, ka ar ēdienu savu sociālo statusu nevar tik izteikti apliecināt kā ar materiālām vērtībām, piemēram, dārgu automašīnu," sacīja Šure.
Viņa arī atzīmēja, ka Covid-19 krīzes apstākļos vietējiem uzņēmumiem ir ļoti svarīgs patērētāju atbalsts.