LETA02 ноября 2020

Latvijas autoceļu uzturētāja ziemas dienests sācis darbu diennakts režīmā

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) ziemas dienests sācis darbu diennakts režīmā, lai nepieciešamības gadījumā operatīvi varētu nodrošināt valsts autoceļu caurbraucamību informēja LAU pārstāvis Juris Aksels Cīrulis.

Viņš minēja, ka visā valsts teritorijā ir izvietotas kaisāmo materiālu un tehnikas parka bāzes, kā arī situāciju par autoceļa stāvokli monitorē 32 ziemas dienesta dežuranti. Galvenie ziemas sezonas darbi ir autoceļu brauktuvju attīrīšana no sniega un slīdamības samazināšana, tostarp preventīvā kaisīšana.

Lēmumu par ziemas dienesta darbu sākšanu pieņem ziemas dienesta dežuranti, balstoties pēc faktiskā autoceļa virsmas stāvokļa un laika apstākļu prognozēm. Konstatējot noteiktajai uzturēšanas klasei neatbilstošus apstākļus - sniegs, apledojums, tiek sākta darba organizācija. Informācija par autoceļu stāvokli tiek iegūta no vairāk nekā 50 meteostacijām, kas izvietotas uz Latvijas galvenajiem autoceļiem, mobilo sensoru datiem, saņemot informāciju no ceļu lietotājiem, dienestiem, lietotnes "Waze", kā arī veicot tiešos novērojumus.

LAU ziemas dienestā izmantos vairāk nekā 600 dažādas tehnikas vienību - 209 kravas automašīnas, kas aprīkotas ar kaisīšanas iekārtām un sniega lāpstām, 166 greiderus, 119 ekskavatorus, 112 traktorus un 13 buldozerus. Sagādāti arī slīdamības samazināšanai nepieciešamie materiālu krājumi - noliktavās sāls ir vairāk nekā 51 000 tonnas apmērā, bet smilts-sāls maisījums sagatavots vairāk nekā 18 000 kubikmetru apmērā. Pēc nepieciešamības šie krājumi tiks savlaicīgi papildināti.

Valsts autoceļi tiek uzturēti atbilstoši noteiktajām uzturēšanas klasēm A, A1, B, C un D, līdz ar to autoceļu brauktuves stāvoklis starp dažādām uzturēšanas klasēm var būtiski atšķirties. Ziemas uzturēšanas klases tiek piešķirtas gan ņemot vērā autoceļa satiksmes intensitāti, gan autoceļa segumu - asfalts, grants. Autoceļiem, pa kuriem pārvietojas sabiedriskais transports vai skolēnu autobusi, uzturēšanas klase nevar būt zemāka par C uzturēšanas klasi, savukārt grants seguma ceļiem tiek noteiktas C un D uzturēšanas klase.

Написать комментарий