МирLETA09 апреля 2021

Krievija brīdina "Radio Brīvība" par naudassodu samaksas termiņu

Krievijas mediju regulators "Roskomnadzor" šonedēļ brīdināja ASV finansēto raidsabiedrību "Radio Brīvība"/"Radio Brīvā Eiropa" (RL/RFE), ka tai 60 dienu laikā jāsamaksā naudassodi vairāk nekā 5,5 miljonu rubļu (teju 60 000 eiro) apjomā par "ārvalstu aģentu" likuma pārkāpumiem.

Dienu iepriekš ASV valsts sekretārs Entonijs Blinkens bija paudis atbalstu RL/RFE un citiem ASV starptautiskajiem medijiem.

Maskava izvirzījusi "agresīvas marķēšanas prasības" un piespriež naudassodus, lai "izspiestu RL/RFE no Krievijas", teikts ASV Valsts departamenta paziņojumā.

Organizācijām un indivīdiem, kas Krievijā atzīti par "'valstu aģentiem", jāatklāj savi finansējuma avoti un jālieto atbilstošs marķējumus, pretējā gadījumā tiem draud naudassodi.

"Roskomnadzor" pavēstīja, ka tas RL/RFE un tās direktoram sastādījis 390 protokolus par to, ka raidorganizācijas deviņām tīmekļa vietnēm, kas darbojas Krievijā, nav bijis atbilstoša marķējuma.

Krievijas tiesa likusi raidorganizācijai 260 protokolu lietās samaksāt 71,5 miljonus rubļu (774 000 eiro) lielus naudassodus.

RL/RFE naudassodu piespriešanu pārsūdzējusi, bet Maskavas Tveras rajona tiesa atstājusi spēkā vairākus lēmumus par naudassodiem, kuru kopējā summa ir 5,5 miljoni rubļu, pavēstīja "Roskomnadzor".

"RL/RFE šie naudassodi ir jāsamaksā 60 dienu laikā," norādīja mediju regulators.

RL/RFE savukārt grasās visus lēmumus par naudassodiem pārsūdzēt līdz pat Eiropas Cilvēktiesību tiesai, vēsta ziņu aģentūra "Interfax".

Написать комментарий