Reģionālā pasažieru pārvadātāja AS "Cata" apgrozījums pērn bija 13,763 miljoni eiro, kas ir par 5,2% mazāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa saglabājusies iepriekšējā līmenī un veidoja 396 182, liecina "Firmas.lv" informācija.
Kompānijas gada pārskata vadība ziņojumā minēts, ka tostarp ieņēmumi regulārajos pārvadājumos veidoja 12 miljonus eiro, kas ir 94,4% no uzņēmuma kopējā apgrozījuma. Ieņēmumi neregulārajos bija 265 900 eiro jeb 1,9% no apgrozījuma, ieņēmumi no no autotransporta remonta pakalpojumiem veidoja 2,1% no apgrozījuma, 0,2% - no autoostu pakalpojumiem, 1,3% - no telpu nomas un 0,1% - no kultūras nama pakalpojumiem.
"Cata" vadība norāda, ka uzņēmuma darbība un finanšu rezultāts pagājušajā gadā bijis atkarīgs no regulāro pasažieru pārvadājumu apjomam piešķirtā valsts finansējuma un un pasūtītāja spējas kompensēt ar līgumu izpildi saistītos zaudējumus. Pērn kompānija zaudējumu segšanai saņēma avansa maksājumu 9,127 miljonu eiro apmērā, kas ir par 17,3% vairāk nekā 2019.gadā, savukārt kopējie ieņēmumi no pārdotajām biļetēm samazinājušies par 27,7% - līdz 1,478 miljoniem eiro.
Pasažieru skaita samazinājumu pērn ietekmējusi Covid-19 pandēmija un tās ierobežošanai valstī noteiktie epidemioloģiskās drošības pasākumi, tai skaitā nosakot ierobežojumus klātienē strādāt izglītības iestādēm, pašvaldību iestādēm sniegt klātienes pakalpojumus, kā arī nosakot nepieciešamību distancēties sabiedriskajā transportā. Minēto iemeslu dēļ būtiski samazinājās pieprasījums pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem.
Pagājušajā gadā AS "Cata" kopējais nobraukums reģionālas nozīmes maršrutos bija 11,801 miljoni kilometri, kas ir par 0,7% mazāk nekā 2019.gadā. Neregulārajos pasažieru pārvadājumos pērn nobraukums sasniedza 256 300 kilometrus, kas ir par 70,7% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt regulārajos pasažieru pārvadājumos nobraukti 3,614 miljoni kilometru, kas ir par 27,2% mazāk nekā 2019.gadā.
"Cata" pērn operatīvajā līzingā iegādājusies četrus jaunus autobusus. Ziņojumā skaidrots, ka iegādāto autobusu skaits būtu lielāks, tomēr kompānijas pašreizējie līgumi par sabiedriskā transporta nodrošināšanu reģionālajā tīklā noteikti līdz gada beigām.
Uzņēmuma vadība pārskatā norāda, ka "Cata" grasījās piedalīties Autotransporta direkcijas atkārtotajā konkursā pakalpojuma nodrošināšanai līdz 2032.gadam. Ņemot vērā, ka pretendenti iesniedza sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas savu lēmumu paziņos maija sākumā, tas, cik un kādi pretendenti iesnieguši piedāvājumus un vai to starpā ir "Cata", Autotransporta direkcijai pagaidām nav zināms.
Kā liecina informācija "Firmas.lv", "Cata" 2019.gadā strādāja ar 14,523 miljonu eiro apgrozījumu un 395 967 eiro peļņu.
Uzņēmums dibināts 1991.gadā un tā pamatkapitāls ir 1,497 miljoni eiro. "Cata" patiesie labuma guvēji ir Māris Ozoliņš, Mārcis Leimanis un Antra Gulbe.