LETA17 янв.

"Orkla Latvija" šogad plāno galvenokārt investēt ražošanas procesu attīstībā

Pārtikas koncerns "Orkla Latvija" 2021.gadā galvenokārt plāno investēt ražošanas procesu attīstībā, jaunu produktu izveidē, kā arī darba vides un infrastruktūras uzlabošanā stāstīja "Orkla Latvija" un "Orkla Biscuit Production" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Starp lielākajiem investīciju projektiem iecerēti jauna konfekšu glazēšanas iekārta "Laimas" ražotnē, vafeļu griešanas iekārta "Staburadzes" ražotnē un šerbeta ražošanas automatizēšana jaunajā "Laimas" ražotnē.

Kā norādīja Didrihsons, "Orkla Latvija" ik gadu investē četrus līdz piecus miljonu eiro uzņēmuma attīstībā. Šogad "Orkla Latvija" mērķis ir turpināt attīstīt iemīļotus un vēsturiskus zīmolus, kā arī stiprināt pozīcijas kā ilgtspējīgam vadošajam plaša patēriņa zīmolu preču uzņēmumam Baltijā. Līdztekus "ik gadu uzņēmuma attīstībai, modernizēšanai un uzturēšanai investējam četrus līdz piecus miljonus eiro, un tāds ir arī mūsu plāns 2021.gadam," pauda Didrihsons.

Tāpat tuvāko gadu laikā uzņēmuma fokusā būs abi lielākie investīciju projekti Ādažos - jaunā "Laimas" ražotne un jaunā cepumu un vafeļu ražotne. "Abi šie projekti sniegs mums iespējas dubultot mūsu ražošanas kapacitāti, kā arī kāpināt eksportu," uzsvēra valdes priekšsēdētājs.

Vaicāts par prognozēm 2021.gadam, Didrihsons izsacījās piesardzīgi, minot, ka ar optimismu raugās uz vakcīnu pret Covid-19 pieejamību, kas sekmēs ierobežojumu atvieglošanu un spēju daļēji atgriezties ierastajā ritmā.

"Vienlaikus patērētājiem ir mainījušies paradumi un nostiprinājušies daži tādi, kas paliks arī pēc pandēmijas, piemēram, retāka iepirkšanās klātienē vai biežāka iepirkšanās e-veikalos," pauda Didrihsons. Viņš uzsvēra, ka līdztekus patērētāji ar vien vairāk izvēlas uzturā lietot veselīgu pārtiku, tādēļ uzņēmums pēdējos gados strādājis pie sāls un cukura daudzuma samazināšanas produkcijā, kā arī paplašinājis sortimentu ar augu valsts produktiem.

"Apbrīnas vērts ir arī tas, ka, lai gan ārkārtējās situācijas laikā vairāk nekā 200 mūsu darbinieku strādā attālināti, inovāciju process neapstājas," uzsvēra valdes priekšsēdētājs.

Didrihsons klāstīja, ka ir teju neiespējami prognozēt, kad beigsies Covid-19 radītā krīze, taču liela nozīme ekonomikas atveseļošanās procesā būs dažādiem valsts atbalsta mehānismiem gan uzņēmumiem, gan darba ņēmējiem.

"Ir jādomā par pasākumiem, kas palīdzēs mūsu ekonomikai pamazām atveseļoties tuvāko gadu laikā. Visam valsts atbalstam ir jābūt tādam, lai veicinātu iekšējo patēriņu, piemēram, stimulētu lielus valsts pasūtījumus no vietējiem ražotājiem," skaidroja Didrihsons.

Jau ziņots, ka "Orkla Latvija" kopējais apgrozījums 2019.gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 117,3 miljon eiro, kas ir par 3,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompāniju peļņa veidoja 6,7 miljonus eiro. "Orkla Latvija" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Taffel the Original Snacks", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".