Iepazīstieties - nākotnes sporta fans

Līdzjušana sportam ir krasi mainījusies. Tā ir mainījusies tik ļoti, ka mūsdienās nevar pat atpazīt sporta līdzjutējus. Patiesībā tā ir mainījusies tā, ka pat nelīdzinās kādreizējām sporta līdzjutēja tēlam.

Fani vairs nav tikai parasti viņu mīļāko sporta notikumu sekotāji. Tie vairs nav pat tikai dedzīgi, apņemšanās pilni un pilnībā savam mīļākajam sporta veidam atdevušies ļautiņi, kurus vienmēr var sastapt stadionos vai krodziņos skatoties tiešraides sporta mačus.

Tie nav parasti ietiepīgie komandu vai atlētu atbalstītāji, it īpaši augstas sacensības sporta veidos. Tie, kas iesaistītos cīniņos ar draugiem vai radiniekiem par to, kurš uzveiks kuru, vai kurš ir labākais starp citiem.

Tie pat nav parastu sporta likmju licēji, kas liek likmes sporta totalizatori balstoties uz intuīciju vai spēles radītām emocijām tā vietā, lai veiktu kalkulētu un sistemātisku analīzi. Un visbeidzot, tie nav pat tie fani, kas pieturas pie sava mīļākā sporta veida un koncentrē katru kripatu savu likmju likšanas iemaņu uz tieši to vienu sporta veidu.

Mūsdienu fani ir savādāki. Tie ir pārveidojušies par nākotnes sporta skatītājiem, kas savas iemaņas iesilda tālu no zināmajām teritorijām. Internets, sociālie mediji un, protams, jauna fanu paaudze paši par sevi visi ir bijuši svarīgi faktori, kas uzbūvējuši mūsdienu sporta fanu pulku.

Internets ir mainījis visu, ko mēs zinam par sporta skatīšanos un to pasākumu apmeklēšanu. Faniem mūsdienās vairs nav nepieciešamības būt klāt spēles laikā, lai spētu izjust patieso spēles garšu.

Internets

Protams, iespēja skatīties sporta notikumus klātienē ir ievērojami savādāka nekā izjūtas skatoties to klātienē, bet, ar interneta ērtumu un pieejamību, mums priekšā stāv divas lietas, kas mūsdienās ir pavisam savādākas - pirmkārt, sporta notikums sasniedz plašākus pūļus un sporta fanu pulks ātri aug. Otrkārt, faniem ir iespēja sekot līdzi sporta notikuma attīstībai it kā būdamiem uz vietas, lai vai kur viņi atrastos.

Bet interneta ieguldītā loma neapstājas tikai ar to. Fani arvien vairāk spēj iesaistīties visā, kas attiecas uz viņu mīļāko sporta veidu. Aktīvi iegūstot arvien jaunas zināšanas, viņi jo vieglāk spēj būt lietas kursā par sporta notikumu attīstību, tai pat laikā veicot likmes Latvijas sporta totalizators platformās vai pat tiešsaistes kazino atrodoties ārpus Latvijas, sekojot padomiem, kurus var atrast tiešsaistē. Tādejādi ir iespējams tuvu sekot iemīļoto komandu un atlētu dzīvēm un ikdienas rutīnām. Neizbēgami un ar laiku, fani iegūst arvien vairāk un vairāk “iekšējā loka” informācijas, tā vietā, lai paliktu par parastiem vērotājiem, kādi tie kādreiz bija.

Sociālie mediji

Mēs nebūt nepārspīlējam, kad sakam, ka sociālie mediji ir pamainījuši praktiski visus mūsu dzīves aspektus un sporta notikumi nav nekāds izņēmums. Fani vairs nav tādi paši kā kādreiz! Kāpēc? Sociālo mediju un to ietekmes dēļ. Mūsdienās pastāv tiešsaistes sabiedrības un sociālo tīklu grupas, kas ir pilnībā veltītas sporta līdzjutējiem. Tas nozīmē, ka sporta faniem nav vajadzības gaidīt laiku, kad varēs ar kādu “aci pret aci” parunāt, lai apspriestu sportu. To ir iespējams darīt 24 stundas diennaktī un savas sporta sabiedrības “iekšējā lokā.”

Visam par virsu, viņi vairs nav parasti skatītāji. Viņiem ir savs sakāmais, ko droši var izrādīt - bieži vien, itin spilgti - izsakot savu viedokli par spēlēm, komandām, vai spēlētājiem. Un, tādejādi, ir iespējams ietekmēt spēles dinamiku un citus atribūtus.

Sociālie mediji ir ielikuši vēl kādu ieguldījuma graudu, kas izdīdzējis “jaunos” fanus. Cilvēkiem paspīd iespēja veikt tiešas sarunas ar sporta organizācijas veicējiem, aģentiem, atlētiem, pārstāvjiem, menedžeriem, treneriem un pilnīgi visiem sadarbības partneriem vai “vēlēšanu balss” īpašniekiem tieši tajā sporta veidā, ko viņi atbalsta. Atskatoties pagātnē, nekad nav pastāvējis tāds laiks, kurā ir bijusi priviliģēta iespēja komunicēt un saskarties ar visiem šiem sistēmas zobratiņiem, kurus kādreiz sasniegt bija tikai nedaudzo privilēģija.

Paaudze

Jaunā sporta likmes paaudze ir pavisam savādāka un ar sportu ciešāk saistītāka paaudze, kurai nākotnē paredzēta daudz lielāka loma noteikt to, par kādiem sporta faniem mēs kļūsim. Tā ir aktīvāka, tā ne tikai seko sporta notikumiem, bet gan vēlas būt ar tiem saistītiem un patiesi aizrautiem. Piemēram, viņiem patīk izrādīt savu mīlestību pret savu mīļāku komandu iegādājoties merču, sekojot spēlētājiem sociālajos medijos, vai pat adaptējot uzvedību un stilu no tiem cilvēkiem, kurus viņi apbrīno.

Tā patiesi ir pilnīgi jauna paaudze, kas dzimdinās jaunu sporta fanu pulku. Fanus, kas ne vienmēr akli iemīlēs labāko spēlētāju, bet gan to, kurš vairāk paraustīs to dvēseles un sirds stīgas. Fanus, kam nav pie sirds statiskā un stoiskā sporta skatīšanās un pasākumu apmeklēšana, tādus, kas vēlas vairāk rīcības - visu ko var sasniegt gan tiešsaistē, gan ārpus tās. Fanus, kuri visnotaļ vēlas vairāk iesaistītus sporta entuziastus - cilvēkus, kas ir ne tikai sportisti, bet arī sabiedriski aktieri.