Sekmīgu krāpniecības gadījumu skaits finanšu jomā, par laimi, joprojām ir salīdzinoši mazs, intervijā sacīja bankas "Citadele" valdes priekšsēdētājs Jūhans Okerblums.
"Mēs redzam krāpniecības mēģinājumu skaita pieaugumu, bet mēs arī redzam, ka ļoti daudzi gadījumi tiek atklāti un krāpšana tiek novērsta. Sekmīgu krāpniecības gadījumu skaits, par laimi, joprojām ir salīdzinoši mazs. Tomēr mēs nezinām, kas notiks rīt vai parīt. Šis jautājums ir ļoti augstu ikvienas bankas darba kārtībā," teica bankas "Citadele" valdes priekšsēdētājs.
Okerblums arī atzina, ka saistībā ar to, ka pēdējā laikā ir strauji audzis krāpniecības gadījumu skaits, bankai ir jāvelta arvien vairāk laika, lai veiktu preventīvas darbības, uzlabotu kiberdrošības sistēmas, ieviestu krāpniecības izsekošanas procesus, tomēr ir grūti visu laiku būt soli priekšā krāpniekiem.
"Tā ir daļa no mūsu parastās darbadienas, vienkārši ir jāvelta vairāk laika tam, lai novērstu pēc iespējas vairāk krāpniecības gadījumu. Vienlaikus līdz ar daudzu procesu digitalizāciju parādās jauni krāpniecības veidi, un ir grūti visu laiku būt soli priekšā krāpniekiem. No tā cieš visa finanšu industrija, un mēs darām visu iespējamo, lai pasargātu savus klientus," sacīja bankas "Citadele" valdes priekšsēdētājs.
Tostarp viņš minēja, ka klienti saņem viltus e-pastus, tiek veidotas viltus mājaslapas, kā arī tiek saņemti telefonzvani, kuros krāpnieki uzdodas par bankas darbiniekiem, tostarp pēdējā laikā zvana arī latviešu valodā. "Ir ļoti daudz variāciju, kuras mēs redzam," atzīmēja Okerblums.
Viņš uzsvēra, ka arī banku klientiem ir jābūt ļoti prātīgiem - ja kaut kas šķiet nepareizi, tas parasti arī ir nepareizi. "Katru dienu krāpnieki izmēģinās jaunus trikus, un tā vienkārši tas nebeigsies. Dažkārt ir vienkārši divreiz jāpadomā, pirms sniegt informāciju vai veikt kādu darbību," sacīja Okerblums.