ЛатвияLETA27 мая

"Luminor" brīdina par krāpniecības aktivizēšanos platformā "Viber"

"Luminor Bank" brīdina par krāpniecības aktivizēšanos platformā "Viber" pavēstīja bankā.

Bankā skaidroja, ka pēdējo dienu laikā "Luminor" ir saņēmusi informāciju par vairākiem gadījumiem, kad bankas klienti saņēmuši zvanus no personām, kas, uzdodoties par bankas darbiniekiem, informē klientus par tiem izgatavotu maksājumu karti, tādējādi cenšoties iegūt "Luminor" klientu personīgos datus. Krāpniecības mēģinājumiem tiek izmantota platforma "Viber", saziņu veicot no ārvalstu tālruņa numuriem krievu valodā.

Atšķirībā no līdzīgiem krāpniecības mēģinājumiem, kad krāpniekus var atpazīt pēc ļoti uzstājīga un agresīva komunikācijas stila, šobrīd krāpnieki, sazinoties ar "Luminor" klientiem, uzrunā tos vārdā un sarunu veic mierīgā, laipnā un korektā manierē, atdarinot bankas konsultantu.

Lai gan krāpnieki zvana no dažādiem ārvalstu numuriem "Viber" platformā un visbiežāk sarunājās krievu valodā, novērots, ka tie lūdz "Luminor" klientiem atzvanīt uz Latvijā reģistrētiem tālruņa numuriem, kas liecina, ka krāpnieki, visticamāk, atrodas Latvijā un var uzrunāt klientu, lūdzot izpaust privātos datus arī latviešu valodā, atzīmēja bankā.

"Luminor Bank" pārstāvji uzsvēra, ka saziņā ar klientiem netiek izmantota "Viber" mobilā platforma, tāpat banka nekad nezvana vai neatzvana ar lūgumu izpaust klientu privātos datus, tostarp konta numuru, "Smart-ID" PIN kodus, maksājumu kartes datus - kartes numuru un CVC kodu, kas atrodas kartes aizmugurē, kartes PIN kodu, internetbankas pieejas paroles un citus datus.

"Vairumā gadījumu krāpnieciskus zvanus var atpazīt arī pēc tā, ka visbiežāk zvanītāji nerunā latviski, tāpēc telefona sarunā mēdz aizbildināties, ka vēl mācās latviešu valodu, tāpēc runās krieviski. Jāatceras, ka Latvijā strādājošas bankas darbinieks nekad neatteiks saziņu latviešu valodā. Jāpievērš uzmanība arī telefona numuram, jo krāpnieki var zvanīt gan no Latvijā, gan ārzemēs reģistrētiem numuriem. Latvijā strādājošas bankas, tostarp "Luminor" nekad nezvanīs klientiem no ārzemēs reģistrēta telefona numura," klāstīja bankā.

"Luminor" aicina klientus būt piesardzīgiem un neizpaust trešajām personām informāciju par savu internetbankas pieeju, par savām maksājuma kartēm, jebkādu personīgo informāciju, kā arī neapstiprināt trešajām personām vai ir kādas konkrētas vai vairāku kredītiestāžu klients vai jebkādu citu personīgo informāciju.

Tāpat "Luminor" aicina iedzīvotājus parūpēties par tuviniekiem, īpaši senioriem, informējot tos par šādiem gadījumiem un aicinot tos atbilstoši rīkoties.

Saņemot attiecīgo vai līdzīga rakstura zvanu no krāpniekiem, nekavējoties jāpārtrauc saruna un jāinformē "Luminor".

Arī aizdomu gadījumā, ka notikusi krāpšana, nauda ir pārskaitīta krāpniekam, vai maksājumu kartes, internetbankas dati ir nopludināti, pēc iespējas ātrāk par to jāziņo "Luminor" un policijai. Arī, ja karte ir pazaudēta vai nonākusi nepareizajās rokās, nekavējoties tā jābloķē internetbankā vai jāzvana uz banku.

Ja radušās aizdomas, vai saņemtais zvans vai pieprasījums patiešām ir bijis no bankas, "Luminor" aicina pārliecināties par to, rakstot e-pastu uz: info@luminor.lv vai zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni: 6717 1880.

Jau vēstīts, ka 2017.gada oktobrī Baltijas valstīs darbu sāka "Nordea Bank" un DNB apvienotā banka "Luminor Bank", savukārt 2019.gada sākumā tika pabeigta Baltijas valstīs strādājošo "Luminor Bank" pārrobežu apvienošana, bankai turpinot darbību ar centrālo biroju Igaunijā un filiālēm Latvijā un Lietuvā. Bankas stratēģiskais investors ir ASV investīciju kompānija "Blackstone".