Latvijā 72% iedzīvotāju tiešsaistē iepērkas vismaz reizi mēnesī un biežāk, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" veiktā aptauja.
Tostarp 18% iedzīvotāju tiešsaistē iepērkas vienu vai vairākas reizes nedēļā, 34% respondentu minējuši, ka tiešsaistē iepērkas vairākas reizes mēnesī, bet 20% norādījuši, ka pēdējā pusgada laikā internetā iepirkušies vismaz reizi mēnesī.
Gadu iepriekš - 2020.gada februārī - reizi mēnesī un biežāk iepirkās puse aptaujāto interneta lietotāju.
"Gemius" aptaujā secināts, ka pēdējā pusgada laikā pirkumus internetā veikuši 85% aptaujāto Latvijas interneta lietotāju, kas ir par astoņiem procentpunktiem vairāk nekā pirms gada - 2020.gada februārī, kad Latviju vēl nebija sasniegusi Covid-19 pandēmija un ar to saistītie ierobežojumi.
Ja pagājušā gada sākumā 8% aptaujāto norādījuši, ka neiepērkas internetā un neplāno to darīt, tad šogad veiktajā aptaujā 5% respondentu sliecās uz šo izvēli, kamēr teju 10% aptaujāto plāno tuvākajā laikā sākt iepirkšanos internetā.
Vaicāti par plānotajiem tēriņiem, šogad 45% aptaujāto norādījuši, ka viņu tēriņi tuvākā gada laikā, visticamāk, nemainīsies, kamēr pirms gada šādi uzskatīja 61% respondentu. Tikmēr pieaudzis to aptaujāto skaits, kas uzskata, ka tēriņi internetā pieaugs - ja 2020.gada februārī šādu izvēli norādīja ceturtā daļa aptaujas dalībnieku, tad šogad 43% respondentu.
"Gemius" E-komercijas pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju - "gemiusAdHoc". Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos portālos.
Šogad pētījums veikts no 13.janvāra līdz 3.februārim, aptaujājot 3115 respondentus vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pagājušajā gadā pētījums tika veikts no 3. līdz 27.februārim, aptaujājot 2813 Latvijas interneta lietotājus minētajā vecuma grupā.