ЛатвияLETA14 апр.

Izstrādāts plāns krīzes situācijām vilcienu satiksmē

VAS "Latvijas dzelzceļš", VAS "Pasažieru vilciens" un Autotransporta direkcija, izpildot satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) uzdevumu, ir izstrādājušas vienotu sadarbības un rīcības plānu krīzes situācijām, kad ir apstājusies vilcienu kustība.

Ministrijā pauda, ka atjaunotais rīcības plāns nosaka katras institūcijas atbildību un paredz savstarpēji koordinētas darbības, lai nodrošinātu iespējami ātru precīzas informācijas apriti, nepieciešamo operatīvo lēmumu pieņemšanu, kā arī darbinieku un pasažieru apziņošanu. Plāns paredz precīzākus institūciju darbības scenārijus atkarībā no vilcienu satiksmes traucējumu mēroga un ilguma.

"Dzelzceļš ir uzticams un drošs sabiedriskā transporta veids, un pasažieri sagaida precīzu informāciju par jebkādām izmaiņām vilcienu satiksmē. Turklāt attīstot transporta sistēmas mugurkaulu - dzelzceļu, kā arī veidojot vienoto biļešu sistēmu, ir jāveido jauna pieeja arī vilciena-autobusu savienojumu uzraudzībā un organizēšanā. Saskaņota, precīza un savlaicīga iesaistīto pušu komunikācija ārkārtējās situācijās ļauj gan efektīvāk risināt radušos krīzi, pieņemot operatīvos lēmumus, gan sniedz krīzē pašu svarīgāko - uzticamu un drošu informāciju sabiedrībai," atzīmēja Linkaits.

Paredzēts, ka "Latvijas dzelzceļš", "Pasažieru vilciens" un Autotransporta direkcija izstrādās detalizētus iekšējos rīcības protokolus, kas noteiks iesaistīto darbinieku un dienestu rīcību ārkārtējās situācijās, tostarp precīzu situācijas novērtēšanu un ietekmes ilguma prognozēšanu, pasažieru informēšanu par jebkurām izmaiņām, nepieciešamības gadījumā arī pasažieru plūsmu un saistīto autobusu reisu pārorganizēšanu vai alternatīva transporta nodrošināšanu, kā arī plašākas sabiedrības informēšanu.

Jau ziņots, ka 2021.gada martā mikroprocesa bojājuma dēļ Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā vilcienu satiksme bija traucēta vairāk nekā piecas stundas.