Vairāk nekā trešdaļa jeb 34% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka uzņēmumam uz digitālajos kanālos saņemto jautājumu būtu jāreaģē vienas stundas laikā, secināts mobilo sakaru operatora SIA "Tele2" un pētījumu kompānijas "SKDS" veiktajā Latvijas iedzīvotāju un uzņēmumu aptaujā.
Nedaudz vairāk - 36% - iedzīvotāju uzskata, ka uzņēmumiem būtu jāreaģē vienas līdz četru stundu laikā. Tikmēr 44% uzņēmēju aptaujā atzinuši, ka atbildes uz gandrīz visiem klientu jautājumiem, kas saņemti digitālajos kanālos, sniedz diennakts laikā.
Aptaujas dati arī rāda, ka Covid-19 pandēmijas laikā ienākošo jautājumu skaits pieaudzis par 38%.
"Tele2" komercdirektors Raivo Rosts atzina, ka aptaujas dati parāda, ka klientu vēlmes un uzņēmēju iespējas šajā gadījumā ir atšķirīgas, taču šai situācijai var būt salīdzinoši vienkāršs risinājums. "Proti, lai arī klients sagaida atbildi vienas stundas laikā, visticamāk viņu apmierinās arī tas, ja atbilde tiks sniegta dienas laikā pie nosacījuma, ja klients par to tiek savlaicīgi informēts," sacīja Rosts un piebilda, ka lielākās problēmas rodas tad, kad klientam ir neziņa un nav nekāda atgriezeniskā saite no uzņēmuma,
Tikmēr uzņēmēju aptaujas dati liecina, ka lielākā daļa jeb 81% uzņēmumu saziņai ar klientiem izmanto digitālos kanālus -. e-pastu, sociālos tīklus, dažādas uzņēmuma mājas lapā iestrādātas elektroniskās saziņas formas, taču tikai aptuveni 20% uzņēmumu pastāv uzskaite par to, cik daudz ienākošos klientu jautājumus uzņēmumam nav izdevies apkalpot. Tostarp aptaujas veicēji secinājuši, ka, pieaugot uzņēmuma lielumam, palielinās uzņēmumu īpatsvars, kuros ir šādas veida atskaites.
Latvijas uzņēmēju un iedzīvotāju aptauja tika veikta sadarbībā ar pētījumu centru "SKDS" šā gada martā. Kopumā tika aptaujāti 750 uzņēmēji, kā arī 1005 iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.
Kompānija "Tele2" reģistrēta 1995.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 3,486 miljoni eiro. "Tele2" vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas "Tele2 Sverige Aktiebolag". "Tele2" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 135,8 miljonu eiro apmērā, kas ir par 2,5% vairāk nekā 2019.gadā pavēstīja kompānijas sabiedrisko attiecību vadītājs Oskars Fīrmanis.