Piena produktu ražotājs un izplatītājs "Food Union" ir sasniedzis šim gadam izvirzītos komerciālos mērķus intervijā sacīja "Food Union" vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs.
"Komerciālos plānus mēs esam sasnieguši," sacīja Staņēvičs, vienlaikus piebilstot, ka Latvijas uzņēmumiem apgrozījuma pieauguma nebūs, bet tas netika arī plānots, taču Eiropā kopumā "Food Union" gadu plāno noslēgt ar aptuveni 5% pieaugumu apgrozījumā, palielinot arī tirgus pozīcijas.
Viņš minēja, ka Covid-19 pandēmijas radītie izaicinājumi savā ziņā uzņēmumam ir nākuši par labu, tostarp lielākais pieaugums Eiropā šogad bija Dānijā un Norvēģijā, kur uzņēmums nodrošina tiešās piegādes.
"Tur [Dānijā un Norvēģijā] mēs varam aizvest saldējumu patērētājiem pie viņiem uz mājām, un, protams, ka šajos jaunajos apstākļos, kad pārsvarā atrodamies mājās, saldējuma mašīna, kas ārā pie durvīm spēlē mūziku, dzīvi padara daudz brīnišķīgāku. Tāpat esam piedzīvojuši izaugsmi tādā ļoti sarežģītā tirgū kā Baltkrievija, kur mēs no reģionāla spēlētāja esam kļuvuši jau par "top 3" nacionālā līmeņa spēlētāju," sacīja Staņēvičs.
Vienlaikus viņš atzīmēja, ka kopējā kompānijas eksporta vērtība 2020.gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu nepieaugs, taču mainās eksporta struktūra.
"Mēs jau 2019.gadā sākām projektu, lai attīstītu eksportu uz Dienvidaustrumāzijas valstīm - Honkongu, Singapūru un Taivānu. Lai cik tas dīvaini neliktos, mēs šīs valstis uzskatām par Eiropas reģionam piederīgām, jo apgādājam tās ar Eiropai ražotiem produktiem. Eksporta apmēri uz turieni strauji aug un jaunajā gadā varētu pat augt par 50%. No Latvijas un Igaunijas mēs uz turieni eksportējam saldējumu, no Latvijas - arī biezpiena sieriņus. Mēs esam sasnieguši to, ka mūsu produkcija atrodas šo valstu mazumtirdzniecības ķēžu veikalu plauktos. Tas ir noticis burtiski 2020.gada beigās. Tas ir viens no virzieniem, kuram mēs ticam un redzam, ka tur mēs varam attīstīties," teica Staņēvičs.
Viņš piebilda, ka nākotnē liels uzsvars tiks likts arī uz Baltijas tirgu. "Mūsu uzņēmumi atrodas gan Igaunijā, gan Lietuvā, un mēs gribam audzēt savu tirgus daļu ar augstas pievienotās vērtības piena produktiem - sieriņiem, desertiem un jogurtiem -, un nostiprināties ar jau iemīļotiem zīmoliem," minēja Staņēvičs.
Jautāts, vai arī nākamajā gadā būs pamats izaugsmei Eiropas tirgū, Staņēvičs sacīja, ka uzņēmums tā vēlētos domāt. "Mums tā gribētos domāt. Izaugsme ir ne tikai pandēmijas, bet arī mūsu iepriekšējo gadu darba rezultāts, pārveidojot sistēmas, digitalizējot procesus, mainot darba organizāciju. Tā jau ir bāze ilgtspējīgai izaugsmei. Būtu naivi domāt, ka pandēmijas laikā cilvēkiem būs traki iepaticies sēdēt mājās un tādēļ neviens neies ārā arī jaunajā gadā. Droši vien tā nebūs. Tomēr mēs esam izveidojuši jaunu bāzi, jaunu standartu, no kura mēs varam atsperties un attīstīties arī tālāk," teica "Food Union" vadītājs Eiropā.