Enerģētikas muzejā Ķegumā otrdien apmeklētājiem durvis ver jaunā krātuve informēja AS "Latvenergo" pārstāve Ivita Bidere.
Enerģētikas vēsture Latvijā ir ļoti dinamiska, un jaunajā krātuvē var iepazīties ar eksponātiem, kas vēl pavisam nesen tika izmantoti gan katrā mājsaimniecībā, gan arī "Latvenergo" koncerna darbā. Šo vēstures liecību klāsts muzeja krātuvē Ķeguma prospektā 7/9, Ķegumā, ir ļoti daudzveidīgs, aptverot Latvijas enerģētikas nozares un "Latvenergo" koncerna vēsturi.
Apmeklētāji krātuvē varēs iepazīties ar vairāk nekā 200 elektroenerģijas skaitītājiem no AS "Sadales tīkls" Metroloģijas laboratorijas veidotās vēsturisko elektroenerģijas skaitītāju kolekcijas. Kolekcija pilnvērtīgi atspoguļo Latvijā izmantoto skaitītāju vēsturi no 20.gadsimta sākuma līdz mūsdienām. Tehnoloģiju attīstība elektroenerģijas uzskaitē pēdējos gados ir izteikti mainījusies, un, ja pirms desmit gadiem mājsaimniecībās par jaunumu tika uzskatīts skaitītājs ar elektronisko displeju, tad šobrīd jau vairāk nekā pusmiljonam klientu Latvijā ir uzstādīti viedie elektroenerģijas skaitītāji, kuri pēc vairākiem gadu desmitiem tāpat būs vēstures apliecinājums.
Vēstures elpu varēs sajust līdzās Liepājas senajai ielu apgaismes laternai, aplūkot 20.gadsimta 30.gados Valsts Elektrotehniskajā fabrikā "VEF" ražoto transformatoru, Imantas apakšstacijā no 1974.gada līdz 2012.gadam lietotās akumulatoru baterijas un Valmieras apakšstacijas vadības iekārtas paneļus. Ikvienam būs iespēja uzzināt par elektromontieru darba ikdienu, izpētot viņu lietotos darbarīkus un darbu veikšanai speciāli pārbūvēto Alūksnes elektromontieru remontbrigādes kravas automašīnu "UAZ-39091". Krātuvē apskatāmi arī "Sadales tīkla" vēsturiskie elektrotīklu dispečervadības shēmu fragmenti, TEC-2 makets, dažādas elektroiekārtas, sakaru iekārtas, mērierīces un citas enerģētikas vēstures liecības.
Krātuvē apskatāms Latvijas ceļu satiksmē pirmais reģistrētais ātrgaitas elektroauto - "Fiat Fiorino Elettrico". "Latvenergo" elektroauto "Fiat Fiorino Elettrico" iegādājās un Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) reģistrēja 2011.gadā. Elektroauto radīts, pārbūvējot rūpnīcas "Fiat" ražoto automašīnu "Fiorino Van". Elektroauto tika izmantots koncerna ikdienas darbos līdz 2018.gada nogalei.