Eiropas Komisija (EK) ceturtdien paziņojusi par plāniem pastiprināt cīņu pret dezinformāciju laikā, kad Eiropā spēkā pieņemas kampaņas pret vakcinēšanos.
Demokrātijas rīcības plāna ietvaros Eiropas Komisija arī plāno regulēt politiskās reklāmas un uzlabot žurnālistu aizsardzību.
EK viceprezidente Vera Jurova ziņu aģentūrai AFP uzsvēra, ka "dezinformācija nav triviāla lieta".
"Mēs runājam par patiešām bīstamiem uzbrukumiem," sacīja Jurova.
EK plāns paredz stiprināt interneta platformu 2018.gada parakstīto "labas prakses kodeksu", kura mērķis ir cīnīties pret dezinformāciju.
Kodeksu parakstīja "Google", "Facebook", "Twitter", "Microsoft" un 2020.gada jūnijā arī "TikTok", kā arī reklāmas nozares uzņēmumi.
Taču ES uzskata, ka ar pašregulāciju vairs nepietiek, un jaunie pasākumi sakritīs ar ilgi gaidīto Digitālo pasākumu aktu, ko EK plāno ierosināt 15.decembrī.
EK, kas jau nosodījusi ar pandēmiju saistītās dezinformācijas kampaņas, kurās vaino Ķīnu un Krieviju, vēlas tiesības piemērot finansiālus sodus ārvalstu aģentiem.
EK arī vēlas palīdzēt bloka dalībvalstīm koordinēt atbildi ārvalstu dezinformācijas uzbrukumiem.
Tāpat EK grib lielāku caurspīdīgumu no interneta platformām attiecībā uz dezinformācijas avotiem, to algoritmiem un panākt zinātniekiem plašāku piekļuvi datiem.
Pilsonisko tiesību grupa "Avaaz" norādījusi, ka EK plāns var būt izšķirošs, ja interneta platformas tiks sauktas pie atbildības ar skaidriem mērķiem un uzraudzību.
"Vai arī tas var kļūt par neefektīvu nodomu deklarāciju," ja platformas tupinās ziņot, balstoties uz pašu izvēlētajiem indikatoriem, brīdina "Avaaz" pārstāvis.
EK arī paziņoja, ka ierosinās jaunus noteikumus, lai regulētu politiskās reklāmas.
"Mēs vēlamies, lai politiskās reklāmas būtu tik caurspīdīgas, cik iespējams, lai es, kā vēlētāja, zinu, kas sūta man šo vēstījumu, kas par to maksā, kāds ir tā mērķis," sacīja Jurova.