LETA23 дек.

Bezalkoholiskā alus segmenta patēriņš Latvijā palielinājies par 6%,

Šī gada pirmajos desmit mēnešos bezalkoholiskā alus segmenta patēriņš Latvijā palielinājies par 6%, savukārt tirgus vērtība par 4,9% salīdzinājumā ar tādu pašu laika periodu pērn informēja alus un bezalkoholisko dzērienu izplatītāja AS "Aldaris" pārstāvji.

"Aldaris" pārstāvji norāda, ka arī globālās tendences norāda uz turpmāku šī segmenta izaugsmi, kas pēc uzņēmums "Carlsberg" grupas aplēsēm varētu trīskāršoties līdz pat 15% tirgus daļai Rietumeiropā. Lielākajā daļā tirgus pārdošanas apjomi jau ir pieauguši par 20-25% un tiek prognozēts, ka šī dzērienu kategorija turpinās attīstīties pat piecas reizes straujāk nekā alus tirgus, uzsver "Aldaris".

"Bezalkoholiskā alus segments aug ļoti strauji, turklāt tas novērojams praktiski katru ceturksni. Uz to ļoti strauji reaģējuši arī ražotāji - daļa šogad uzsāka bezalkoholisko dzērienu ražošanu, bet vēl daļa paplašināja produkcijas klāstu," komentē "Aldaris" bezalkoholisko dzērienu segmenta vadītāja Inese Vētra.

Pieaugums vērojams konkrētam "Zelta" bezalkoholiskajam "Radler" alum bundžās, proti - pārdošanas apjoms šī gada pirmajos desmit mēnešos pieaudzis par 31,8% dzērienam ar greipfrūtu garšu. Pārdošanas apjoms ir arī "Kronenbourg 1664 Blanc" bezalkoholiskajam alum - tā patēriņš pieaudzis par 16%, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn. Lielākais apjoma pieaugums "Carlsberg" grupas bezalkoholisko dzērienu segmentā ir "Carlsberg Organic" bezalkoholiskajam lāgera tipa alum, kura patēriņš pieaudzis par 89%, informē "Aldaris".

"Bezalkoholiskā alus piedāvājumā jau patlaban ir pieejams plašs garšu klāsts - arvien vairāk cilvēku dod priekšroku atveldzēties ar atspirdzinošu bezalkoholisko alu, tai pat laikā neierobežojot patērētāja turpmākās darbības - joprojām iespējams nepieciešamības gadījumā vadīt auto un adekvāti reaģēt uz notiekošo," skaidro Vētra.

"Aldaris" ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums. "Carlsberg" kontrolē uzņēmumu "Baltic Beverages Holding". "Aldara" produktu klāstu veido vairāk nekā 40 dzērienu, tostarp alus, sidrs, dzeramais ūdens, dažādi alkoholiskie un bezalkoholiskie kokteiļi. Kā liecina informācija "Firmas.lv", "Aldaris" 2019.gadā strādāja ar 25,882 miljonu apgrozījumu un zaudējumiem 3,303 miljonu eiro apmērā.