Risku apdrošināšanas kompānija "Balta", kas ietilpst PZU grupā, šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar peļņu 2,128 miljonu eiro apmērā, kas ir par 31% mazāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina kompānijas publiskotā informācija.
Bruto apdrošināšanas prēmijās "Balta" 2021.gada pirmajos trijos mēnešos parakstījusi 31,867 miljonus eiro, kas ir par 5,2% vairāk nekā pērn pirmajā ceturksnī, bet atlīdzībās kompānija izmaksājusi 14,348 miljonus eiro, kas ir par 10,2% mazāk.
"Kopumā 2021.gada pirmajā ceturksnī visstraujāko izaugsmi esam uzrādījuši īpašuma un veselības apdrošināšanā. Jo īpaši priecē Latvijas iedzīvotāju izrādītā interese par mājokļa apdrošināšanu - Latvijā šim segmentam joprojām ir liels potenciāls, un fakts, ka iedzīvotāji arvien aktīvāk iegādājas īpašuma apdrošināšanu, apliecina, ka sabiedrībā pieaug izpratne par finansiālās drošības un stabilitātes nozīmi," pauda "Baltas" valdes priekšsēdētājs Īans Kenedijs.
Tāpat viņš norādīja, ka apdrošināšanas kompānija veikusi izmaiņas produktu segumos, lai efektīvāk varētu pasargāt klientus no jaunajiem, ar Covid-19 saistītajiem riskiem.
Kompānijā arī informēja, ka 2021.gada sākumā "Baltas" aktīvo klientu vidū bija teju 273 000 privātpersonu, bet juridisko klientu segmentā klientu skaits pieaudzis par 3%, sasniedzot teju 31 000 uzņēmumu.
Savukārt, runājot par apdrošināšanas tirgus nākotnes prognozēm, "Baltas" valdes priekšsēdētājs bija piesardzīgi optimistisks.
"Prognozējam, ka apdrošināto personu skaits turpinās pieaugt, un šo tendenci veicinās gan sabiedrības vēlme mazināt savus riskus, gan ekonomikas atkopšanās, kā arī jaunu auto pārdošanas skaita un ceļojumu pieaugums. Ceļojumu apdrošināšanas produkta tirgū šā gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu 2019.gadā bruto parakstīto prēmiju apmērs ir samazinājies par 52%, kas ir līdzīgs samazinājums, kāds tika novērots 2020.gada pēdējos deviņos mēnešos salīdzinājumā ar attiecīgo periodu 2019.gadā. Paredzams, ka līdz ar vakcinācijas tempa palielināšanos atgriezīsies cilvēku vēlme un iespējas ceļot, līdz ar to šis segments augs. Vienlaikus tirgu ļoti būtiski ietekmē augstā konkurence. Piemēram, OCTA tirgū tieši šī iemesla dēļ turpinām novērot kritumu - 2021.gada pirmajā ceturksnī OCTA tirgus krities par 22,3%," minēja Kenedijs.
2020.gada pirmajā ceturksnī "Balta" strādāja ar peļņu 3,085 miljonu eiro apmērā. Bruto prēmijās "Balta" pērn pirmajā ceturksnī parakstīja 30,295 miljonus eiro, savukārt bruto apdrošināšanas atlīdzībās "Balta" izmaksāja 15,972 miljonus eiro.
"Balta" ietilpst PZU grupā.