Alus tirdzniecība internetā, Covid-19 laikā, ieguvusi popularitāti pastāstīja Latvijas Alus darītāju savienības (LADS) valdes priekšsēdētājs Pēteris Liniņš.
"Pirms pāris gadiem, ja kāds man teiktu, ka kāds alu pasūtīs un pirks internetā, es tam negribētu ticēt," sacīja Liniņš, atzīstot, kas alus nozare kopumā vienmēr ir bijusi konservatīva.
Viņš atzīmēja, ka tajā pašā laikā, jau pirms pandēmijas, alus nozare kopā ar citām nozarēm iestājās par interneta tirdzniecības atļaušanu, jo tā tiek praktizēta gan Latvijas kaimiņvalstīs Baltijā, gan citās Eiropas Savienības (ES) valstīs. Savukārt, iestājoties pandēmijai, tiešsaistes tirdzniecības process tika paātrināts.
"Neviens pirms tam nevarēja iedomāties, ka tieši tādā veidā alus tirdzniecība gūs tādu popularitāti. Domāju, ka tas būtu noticis arī, ja pandēmijas nebūtu, jo tendences iegādāties pārtiku tiešsaistē jau bija pirms pandēmijas. Tagad kopumā vērtējot, tā ir kļuvusi par ikdienišķu lietu. Patērētāji ir pie tā pieraduši," komentēja Liniņš.
Vaicāts par to, vai pēc pandēmijas tendence iegādāties produkciju internetā saglabāsies, Liniņš norādīja, ka, viņaprāt, cilvēki būs pieraduši iegādāties internetā ne tikai rūpniecības preces, bet arī pārtikas preces, līdz ar to arī alus pārdošana tiešsaistē saglabāsies.
"Taču, kā jau minēju, mūsu nozare ir diezgan konservatīva, un arī patērētājs ir konservatīvs. Kad beigsies pandēmija, es ceru, ka cilvēki būs noilgojušies pēc tā, ka preces var izvēlēties no veikala plaukta, nevis internetā," piebilda valdes priekšsēdētājs.